Jdi na obsah Jdi na menu
 


21.4. - Vítání jara

   Začátek trasy jsem tentokrát umístil do Lužné u Rakovníka. Vlakem se sem dá dostat pohodlně z Prahy a hned u nádraží před vlastní jízdou je možné navštívit železniční muzeum. My jsme to neměli v plánu a tak jsme se hned vydali k prvnímu cíli.

   Při podrobnější přípravě trasy jsem udělal malou změnu oproti původním plánům. Podle mapy je poblíž vrch Louštín. Pro nás to znamenalo malou zajížďku, ale odměnou měl být nádherný výhled. Kopírováním modré značky a stezky 0102 jsme se vyšphali na vrchol. Cesta je velice pohodlná, po lesní asfaltce bez provozu. Pouze na konci je asi 100 m dlouhý závěrečný trháček. Na vrcholu je vysílač, výjimečně bez vyhlídkového ochozu. Pokochali jsme se výhledem na křivoklátské lesy a posíleni vyrazili dále. Měl jsem v plánu trháček sjet a vrch objet po žluté značce ze severu. V mapě je naznačena i trasa po hřebeni, byť s horším povrchem. Nenechte se odradit, jedná se o velice příjemnou lesní cestu, která jenom mírně klesá. Trasou 0102 a následně zkratkou přes trať jsme dojeli k Novému Strašecí.

   Tam jsme namísto dlouhého objíždění města zvolili cestu po hlavní silnici. Jedná se o poměrně krátký kousek a o víkendu nehrozí velký provoz. Dalším zastavením byla rozhledna na Mackově hoře. Je otevřena pouze v létě a jinak po domluvě, stačí i hodinu předem. Otevírá opět výhled do okolí a částečně i směrem k Českému středohoří. Další kousek po hlavní silnici nás přivedl do města. Lehce jsme objeli centrum a blouděním nabrali po červené správný směr pod silnici R6. Po červené a pak podle mapy lesem, potokem a kde se dalo jsme dojeli do Ledců. Ze silnice do Přelíce je za dobré viditelnosti možné pozorovat horu Říp a vrcholy Českého středohoří. Zelená značka nás pak dovedla až do Slaného. Ve Slaném je třeba odbočit po zelené před podjezdem trati. Jinak se jede po rušnějších silnicích. Zelená vede kolem nádraží do centra.

   Poobědvali jsme a pak vyrazili pod Slánskou horu. Na jejím úpatí nás opustili psychické síly a nahoru jsme nakonec nevyšplhali. Čekal nás poslední cíl, železniční viadukt v Podlešíně. Dostat ze Slaného tímto směrem je trochu oříšek. Musí se jet v podstatě po bývalé hlavní silnici na Prahu. Naštěstí je tam široký asfaltový chodník a tak se nemusí přímo mezi auty. Poslední kousek za městem už to ale jinak nejde. Jde o zhruba kilometr se zvýšenou opatrností. Při první příležitosti je vhodné odbočit vlevo přes přejezd směrem na Drnov. Klidnou silnici jsme opustili u zákazu vjezdu a po zhruba 100 m sjeli z kopce dolů polní cestou. Ta dole kopíruje trať a viadukt je z ní vidět jako na dlani.

   Závěrečnou část pak už tvořil víceméně sjezd do Kralup. Zakončili jsme na nádraží a čekali na vlak. Bohužel jsem při plánování přehlédl konání Řípské pouti. Čekal nás tak koly a lidmi přeplněný vlak, kde o zábavu nebyla nouze. Až na toto malé zpestření se jednalo o perfektní začátek sezóny. Dobrý profil, vítr v zádech a dobré počasí znamenaly výbornou náladu. Na začátek pěkných, přesně odhadnutých, 59 km s převýšením asi 600 m. Speciální pozornost doporučuji věnovat první části do Nového Strašecí. Jedná se o krásnou přírodu s pěknými klidnými cestami.

 vitani-jara---trasa.jpg

vitani-jara---profil.gif

 

Náhledy fotografií ze složky 2012/04 - Vítání jara

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář